četvrtak, 11. kolovoza 2011.

Zagorski štrukli




......................Tradicionalno hrvatsko jelo,  kako im i samo ime kaže, dio su kuhinje i vrhunski su specijalitet Hrvatskog zagorja i Zagreba. Lagano su slankaste, a opet lagano slatke. Iako je njihov osnovni nadjev sir, mogu se naći i u varijantama sa orasima, medom, ili pak tikvicama....




Potrebno za tijesto :

300 g glatkog brašna
malo soli
1 jaje
2-3 žlice ulja + za premazivanje
1 dcl mlake vode
maslac za podmazivanje

Za nadjev:

1/2 kg svježeg sira
1 dl kiselog vrhnja
1 jaje, malo soli

Za prelijevanje :

3 dl slatkog vrhnja
1 jaje, malo soli

Šećer u prahu za posipavanje (po želji)



Postupak :

1 . Od brašna, jaja, ulja i mlake vode zamijesite glatko tijesto. Umijesite ga u oblik kugle i premažite s dvije žlice ulja, pa ga ostavite 30-tak minuta na sobnoj temperaturi.
2 . Na stol stavite stolnjak na kojem čete razvlačiti tijesto, pospite ga brašnom, pa stavite na sredinu odstajalo tijesto. Prvo ga malo rastanjite koliko ide s valjkom, zatim rukama razvucite da tijesto bude što tanje i prekrije veći dio stolnjaka.
3 . Za nadjev  izmješajte sir s vrhnjem, jajem i malo soli, pa ga rasporedite uz rub tijesta naokolo.Središnji dio tijesta nakapajte i razmažite uljem. Pomoću stolnjaka zarolajte nadjeveno tijesto.
4 . Pećnicu zagrijte na 200 C. Uz pomoć tanjeg ruba tanjurića izrežite štrukle jednake veličine. Slažite ih u kalup premazan maslacem i pecite 30-tak minuta u prethodno zagrijanoj pećnici dok ne dobiju lijepu žutu boju. 10-tak minuta pred sam kraj pečenja štrukle prelijte mješavinom slatkog vrhnja, jaja i malo soli. Zapecite. Poslužite tople.
5 . Za one koji vole kuhanu varijantu štrukli, umjesto slaganja u kalup zakuhajte ih kratko u kipućoj posoljenoj vodi i prepržite s krušnim mrvicama na malo maslaca.






Broj komentara: 17:

  1. obožavam štrukle, i u slanoj i u slatkoj varijanti. Krasne fotke

    OdgovoriIzbriši
  2. Mmmm, divno izgledaju, moram priznati da ih dugo nisam pravila, a kad sam prvi put "otkrila" ovaj recept jedno vreme smo ih bas cesto imali na stolu...slatka ti je i keramicka posudica.;))

    OdgovoriIzbriši
  3. Savršeno! Kako se ne usudim upustiti u avantiru razvlačenja tijesta, nema šanse da ih radim, ali zato uživam u slikicama ovih koje si napravila. Isto vidim da i ti kupuješ na Billine bodove. Ah, svi smo u raljama konzumerizma:))

    OdgovoriIzbriši
  4. Obožavam štrukle, a tvoji izgledaju odlično

    OdgovoriIzbriši
  5. ovdje svaka kuća ima svoj recept za štrukle, pa su kod nekih slatki, neki slani
    trenutno su na tapeti od jabuka i tikvica
    rijetko ih sama napravim jer sam lijena rastezati tijesto, ali zato mi baka pošalje vrlo često pa niti ne moram sama raditi :)
    tebi su baš lijepo ispali

    OdgovoriIzbriši
  6. Volim peciva, idu mi od ruke, ali se u ovu avanturu nisam još upustila! Nije ni čudo što su Titu bili omiljeni.

    OdgovoriIzbriši
  7. Naisla sam nekoliko puta na recepte za ove strukel.Evo pred tvojima sma pokleknula i napravicu;)

    OdgovoriIzbriši
  8. Volimo jako štrukle iako ih rijetko pravim. Kada ima toliko novih recepata za isprobati pa ne stignem ;)
    Moram se samo nadovazati na komentar od Katarzis: baš zbog tog konzumerizma mi nismo nabavili niti jednu od popularnih kartica i ne skupljamo bodove. Jednostavno mislim da nisu vrijedni toliko da im dajem sve svoje podatke :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Hvala svima..
    I da, dobro je Κάθαρσις to zaključila, ja doista kupujem gotovo sve u Billinim dućanima. Moram priznati da se skupljanje Billinih bodova meni jako pokazalo dobro, pa sam na isti način već za bodove zamijenila mnoge ponuđene njihove artikle, od dječjih igračaka, do kuhinjske vrlo kvalitetne digitalne vage, nekoliko kvalitetnih gusanih posuda i tava i podosta tih vatrostalnih kalupa, a samo zato jer kupujem u tom dućanu koji osim toga ima i relativno dobre cijene naspram drugih dućana.
    Hvala cure !

    OdgovoriIzbriši
  10. Ovakve stvari bih stalno mogla jesti. obozavam sve sa sirom. ovo mi je nesto izmedju pite i strudle, bar meni tako izgleda. Nikada nisam pokusala ovako nesto pojesti sa secerom. da znas da cu probati. prelijepe su ti slike.

    OdgovoriIzbriši
  11. Obozavam ih! Ide u bookmarks i pravim kad stignem.

    ps: Pravila sam pre neki dan tvoje puzice s marmeladom i odlicni su bili!

    OdgovoriIzbriši
  12. Vec duuuugo ih planiram praviti, ali nekako mi deluje komplikovano... Prelepo izgledaju na tvojim fotografijama... Pozdrav! :)

    OdgovoriIzbriši
  13. samo jednom sam prisustvovala rastezanju tijesta za strukle....i zakljucila da daefinitivno moram biti u posebnom raspolozenju da se upustim u tu avanturu. svaka ti cast na umjesnosti i strpljenju!

    OdgovoriIzbriši
  14. Ja ih nisam nikada ni pravila ni jela, ali aaako dobro izgledaju Nadice!

    OdgovoriIzbriši
  15. Odlicne! Pravila sam ih samo u slanoj varijanti jer nisam za kombinaciju sir/secer i odusevila sam se. Divno pecivo!!!

    OdgovoriIzbriši