četvrtak, 8. prosinca 2011.

Madeleines






...................Već neko vrijeme po "food" portalima, blogovima i časopisima gledam ove predivne francuske kolačiće,  posute šećerom u prahu. I naravno da to nebih bila ja, da nisam nabavila originalni profesionalni kalup i da ih nisam i sama u svojoj izradi i pripremila. Radi se o malim biskvitnim, pomalo "spužvastim" kolačićima oblika školjke. Najčešće nalazimo klasične vanilin madelein kolačiće, iako oni mogu biti pripremljeni sa dodatkom badema, oraha, kakaa ili okusa limuna ili naranče........







.....................Madeleines su navodno nastali još u 18. st., u francuskom gradu Commercy, u regiji Lorraine,  na sjeveru Francuske. Ime su dobili po mladoj djevojci Madeleine Paulmier koja ih je napravila za Stanislasa   
Leszczynskog, a koji je svrgnuo tadašnjeg kralja Poljske, te je bio prognan u Lorraine.
.....................Gotove kolačiće pospite šećerom u prahu . Najbolje ih je jesti istog dana kada ste ih i pripremili jer kasnije imaju tendenciju sušenja, a time i postaju tvrdi. Poslužite ih najbolje uz topao čaj...

Izvor recepta

Potrebno
za 24 madeleines kolačića:

2/3 šalice šećera (140 g)
3 cijela jaja - sobne temperature
1 žličica čistog ekstrakta vanilije
115 g maslaca
160 g brašna
35 g škrobnog brašna (Gustina)
1/2 žličice praška za pecivo
malo soli
šećer u prahu za posipanje
kalup za madeleines-e


Postupak :

1 . Pećnicu zagrijte na 200 C. Na laganoj vatri otopite maslac pa ga pustite da se ohladi. Mikserom pjenasto istucite jaja sa šećerom i ekstraktom vanilije (tucite oko 4 minute). Kad je maslac hladan, lopaticom za miješanje kolača lagano ga izlijte i izmiješajte sa smjesom od jaja. Zasebno izmješajte suhe sastojke,  prosijano brašno, škrobno brašno, malo soli i prašak za pecivo. Suhe sastojke dodajte smjesi maslaca i jaja te ih gumenom lopaticom zajedno dobro izmješajte.
2 .  Ukoliko kalup koji imate nije "nonstick" lagano ga podmažite otopljenim maslacem i pospite brašnom (višak brašna otresite) . Žlicom uzimajte gotovo tijesto i punite utore u kalupu za madeleinse. Nemojte ih sasvim popuniti, već do 3/4 modla. Pecite ih oko 8 minuta , posebno ako imate "nonstick" (neljepljivi) kalup ili najviše do 10 minuta ako volite da madelein kolačići budu  malo više zlatne boje. Pečene kolačiće izvadite i ohladite na tanjuru obloženom kuhinjskim papirom. Po želji ih pospite šećerom u prahu.





Broj komentara: 19:

  1. Ja jako volim Madelines kolače, pohotovo sa ukusom vanile, a i kokosa. Ovo je perfektan zalogaj uz poslepodnevni čaj ili kafu. Pričica o nastanku ovog deserta je vrlo interesantna.
    Sve pohvale.
    Miroslav

    OdgovoriIzbriši
  2. Prekrasne fotke, pogotovo mi se sviđa ova zadnja.

    OdgovoriIzbriši
  3. Nikada nisam jela Madeleines, ali sa slika bih rekla da bi mi se dopali. Mnog si ih lepo predstavila i napravila.

    OdgovoriIzbriši
  4. jako lijepo si ih napravila
    gdje si nabavila kalup, ja ga nisam nigdje zamjetila (ili nisam dobro gledala

    OdgovoriIzbriši
  5. Prekrasno izgledaju ali ja ostajm kod naših Šapa:) a šta mi drugo i prostaje sa mm:)
    Prkrasne slike. Ko zna možda se i ja jednoga dana odlučim probati ih!

    OdgovoriIzbriši
  6. Divne su, a odmah me podsjete na Prousta, on ih je učinio svjetski poznatima. No, kao što Snježa veli, šape su šape, mi na ovim prostorima nismo tako profinjeni, a i ne tragamo za izgubljenim vremenom:)

    OdgovoriIzbriši
  7. Kod tebe i naizgled jednostavni recepti, mene prosto očaraju, kako lepo izgledaju u završnoj fazi na tvojim fotkama. Prelepe su magdalenice!

    OdgovoriIzbriši
  8. Ispali su ti savršeno. Slike su prelijepe.
    Mene ovi kolačići uvijek podsjete na Marcela Prousta :)

    OdgovoriIzbriši
  9. I ja ih vec dugo gledam i merkam, ali nemam kalupe. Ma, moracu ih nabaviti... Ove tvoje fantasticno izgledaju! :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Nado, prelepe su i tako nezno izgledaju na tvojim fotkama u ovim skoljkicama i kutiji, sad bih odmah probala jedan... ma, mozda ipak dva!;)))

    OdgovoriIzbriši
  11. Odlične! Ne znam da li bi mogle da se peku u onim limenim kalupima za šapice a u obliku školjke?

    OdgovoriIzbriši
  12. već dugo ih želim napraviti, ali nikako se namjeriti na kalupe. predivni su, a fotke prave nježne i zimske.

    OdgovoriIzbriši
  13. Predivno izgledaju, da ih odmah griznes!

    OdgovoriIzbriši
  14. Krasni su!
    Kalup sam dobila od cool prijateljice davno ali pekla sam ih tek prošli vikend tako da će uskoro i moji biti na blogu :)

    OdgovoriIzbriši
  15. Jako lijepo izgledaju, rado bih probala jedan uz kavu!

    OdgovoriIzbriši