utorak, 28. prosinca 2010.

Macaronsi s nugatom


...................Ako vas ikad noge odnesu ili ste možda već bili u Parizu i posjetili poznati Pariški Laduree i popili ondje kavu, onda zasigurno znate o čemu vam ja sada pišem...Macarons je visokocijenjen Francuski kolačić napravljen isključivo od bjelanjaka, badema i šećera u prahu, a odlikuje se ravnim, glatkim vrhom i "rubićem" ili stopalom ravnog dna. Topi se u ustima dok ga jedete, a obično bude punjen nekom ukusnom kremom na bazi maslaca ili ganache kremom ...Mogu se naći u različitim okusima poput kokosa, maline ili čokolade i još različitijim bojama, pa ih ima svijetlih, ružičastih, tirkiznih ili tamnih.......
...........Neke od poznatijih Pariških slastičarnica sa ovim kolačićima svakako su slastičarne poput Laduree ili Piere Herme, Sucre ili slastičarne poznatog Augustea Fauchona....
...........Izvan Europe ove ukusne francuske kolačiće naći ćete i u većim svjetskim gradovima poput New Yorka, Melbournea, San Francisca, Los Angelesa, Hong Konga, Sydneya ili Toronta....
...........Kod same izrade kolačića, da bi vam u potpunosti uspjela njihova izrada treba se strogo držati određenih pravila: 
 1 . Bjelanjke treba 24 - 48 sati prije izrade odvojiti od žumanjaka te ih držati na sobnoj temperaturi.
 2 . Bademe treba što više usitniti i 2 - 3 puta prosijati kroz kuhinjsko sito kako vam se nebi stvarale grudice.
 3 . Nakon što ste ih istisnuli na pek papiru, obavezno ih ostaviti još sat vremena kako bi se posušili.
 4 . Peći točno 12 minuta.




Potrebno :


3 bjelanjka
50 g kristal šećera
110 g sitno mljevenih blanširanih badema
200 g šećera u prahu
1 žlica kakaa za kolače


Za kremu :


200 g nougat mase
50 g bijele čokolade
70 g omekšalog maslaca




Postupak :


1 . Bjelanjke izmiksajte u čvrst snijeg postupno dodavajući kristal šećer. U čvrst snijeg, malo po malo, u nekoliko navrata, dodajte pomiješane fino mljevene i prosijane bademe sa šećerom u prahu, pa ih jačim pokretima gumenom žlicom dobro umiješajte u snijeg.Na kraju dodajte jednu žlicu kakaa i dobro izmješajte. Smjesa je dobro izmješana ako se ponaša poput lave, odnosno ako vam kad istisnete smjesu iz pekarske vrećice na papir u limu, ne ostane čvrst repić ili vrh nego se taj repić utopi u preostalu smjesu.
2 . Znači izmješanu smjesu premjestite u pekarsku vrećicu i kružnim pokretima istiskujte male pločice ili diskove na pek papiru u limu. Takve ostavite sat vremena da odstoje, odnosno da se posuše (nikako ne preskočiti taj dio izrade). Za to vrijeme zagrijte pećnicu na 150 C.
3 . Odstajale kolačiće pecite u zagrijanoj pećnici točno 12 minuta. Pečene izvadite iz pećnice i pustite da se potpuno ohlade, pa ih tek tada skinite s papira za pečenje.
4 . Za to vrijeme na pari otopite nougat masu i bijelu čokoladu, otopljenu smjesu ohladite, pa mikserom umiješajte omekšali maslac, te izradite nougat kremu.
5 .  Na prohlađene kolačiće (macaronse) uz pomoć slastičarske vrećice istiskujte nougat kremu pa ih spojite drugim kolačićem. Stavite ih još kratko u hladnjak da se stisnu.

Broj komentara: 29:

  1. Izgledaju savršeno sa svim elementima koje dobri macaroni trebaju imati. Nisam ih dugo radila jer me uvijek malo strah da neće uspjeti, za sad se držim samo onih bez ikakvih dodataka jer mi ti uspjevaju jako dobro. Mislim da bi mogla za početak probati ove tvoje, malo promjene radi, ali za one u svim duginim bojama još nisam spremna. :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Odlicni su ti, tako su se ljiepo 'digli' imaju savrsenu stopicu, svaka cast!!!

    OdgovoriIzbriši
  3. Jednom sam ih napravila i nisu mi uspjeli, odnosno nisam dobila ova stopala. Nakon toga više nikad se nisam usudila napraviti ih, sve do jučer. Prijateljica koja studira u Francuskoj donijela mi je za Božić malu stručnu kuharicu o macaronsima, sa svim potrebnim priborom unutra, čak i termometar sam dobila koji je potreban za njihovu pripremu, doduše recept se razlikuje od svih koje sam do sad viđala, ali o tome u nekom od idućih mmojih postova. :))) Tvoji su upravo prekrasni, a ono što mi se ipak najviše sviđa kod macaronsa nije okus (malo su mi preslatki ako nema neke kiselkastije kreme) već njihov izgled, strašno su efektni pogotovo ako se ubaci neka življa boja. :)))

    OdgovoriIzbriši
  4. prekrasni su! stvarno, kao iz jedne iz pariških slastičarni koje spominješ... ja sam ih radila tri puta ali jednostavno nam nisu sjeli, baš kao ni puslice i sve ostale merangue slastice, pa sam odlučila da ih više neću raditi. previše mi je s njima zafrkancije da bi na kraju čučali u kutu frižidera :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Savršeni su ispali! Perfektni! Tako maleni kolač a toliko muka može da zada i da ne uspe! Ja nisam za tako pipave stvari, a volim da ih njupam! Videla sam razne izvedbe, a ova je zaista odlična! Svaka čast.
    ps jedna sam našla i to na pijaci mašinu za mlevenje oraha. To se u našoj državi više ne proizvodi. Nula od mašine. Od finog praha ništa.

    OdgovoriIzbriši
  6. Prekrasni su ti, upute više nego detaljne. Nisam ih mislila pravit, no nakon ovog tvog zavodljivog posta napravit ću barem jednu mjeru.

    OdgovoriIzbriši
  7. Nado, svaka cast! Odlicni su!
    Ja ih cesto pravim, mojima su vec dosadili. Cak sam se ispraksovala i sa belancima direktno iz frizidera :)
    Odusevljena sam kako si dobila ovakvo stopalo.

    OdgovoriIzbriši
  8. Fenomenalni su!
    Kada ih vidim i sjetim se onih svojih sakrila bih se u mišju rupu:)

    OdgovoriIzbriši
  9. Predivno su ti ispali, svaka čast... Ja još moram da učim da bi ovo postigla :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Odlično su ti ispali, mi još uvijek tragamo za pravim receptom. Prošli petak je bilo nekoliko tura neuspješnih :(
    MOžda s novim savjetima nešto napravimo uskoro... pisat će na mom blogu sigurno!

    OdgovoriIzbriši
  11. Zaista su pravi! Planirala sam ih raditi, ali nakon tvojeg podrobnog objašnjenja što sve mora biti baš tako, pitanje je da li ću se odlučiti.

    OdgovoriIzbriši
  12. Jako slasno izgledaju :) Pratim :)

    OdgovoriIzbriši
  13. Kao što su cure rekle, od "capica" do kreme sve ti je školski savršeno ispalo. Uključiv fotke. :)
    Ja sam se spremala napraviti ih, jer imam i zgodnu priču koja me i ponukala da nakon onog jednog jedinog puta što sam ih radila, pokušam ponovo, ali će malo pričekati dok se pojedu postojeći kolači, a ja dobijem inspiraciju. :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Pa ovo je SAVRŠENSTVO !!! Tako divno izgledaju!!! ;-)

    OdgovoriIzbriši
  15. Prelepi su ti!!! Samo jednom sam se upustila u avanturu zvanu macarons i to se poprilicno neslavno zavrsilo. Doduse, nisam se pridrzavala niti jednog od ovih saveta koje ti navodis pa je to, verovatno, i dovelo do tragicnog rezultata.
    Vec sam isplanirala kolacice za Novu godinu, ali nakon ovog tvog posta, sigurno cu isprobati macarons prvom prilikom. Javim rezultate :)

    OdgovoriIzbriši
  16. Draga Nado, tvoja izvdeba je dostojna kakve fine pariske poslasticarnice, izgledaju apsolutno neodoljivo... nisam ih dosad radila, ali cu se jednom oprobati, a onda dolazim ovde po receptic!;)))
    Tebi i tvojima zelim sve najlepse u Novoj godini i sretne praznike!:))

    OdgovoriIzbriši
  17. Apsolutno savrseni!!! Ne usudim se upustati u tako sto, no, sjeticu se ovih tvojih prvom prilikom - u nekoj finoj slasticarni ;)

    OdgovoriIzbriši
  18. Savrseni,nisam ih do sada radila.Tako lepo izgledaju.Sada ću biti par dana slobodna,možda se usudila!

    OdgovoriIzbriši
  19. stvarno su ti ispali kao iz nekog najobljeg časopisa.. pa daj donesi jedan :)))))

    a za pariz.. joj.. ne znam ali sa tim gradom mi se nije dogodila nikakva kemija. :(

    OdgovoriIzbriši
  20. They must be delicious and the presentation is very good. Regards

    OdgovoriIzbriši
  21. Iako izgledaju jako privlačno, nisam još smogla hrabrosti da se uputim u tu avanturu. Do tada uživam u ovim prekrasnim slikama.

    OdgovoriIzbriši
  22. Ja ih jos nikada nisam pravila. Nikada da skupim dovoljno hrabrosti jer mi se cine jako "pipkavi".
    Ovi tvoji savrseno izgledaju a slike su prekrasne.

    OdgovoriIzbriši
  23. Draga Nada, tebi i cijeloj tvojoj obitelji sve najbolje u Novoj 2011!

    Što se tiče macaronsa, odlično su ti ispali. Ja sam ih jednom pokušala napraviti i nisam se baš proslavila, sad skupljam hrabrosti za ponovni pokušaj

    OdgovoriIzbriši
  24. Sve najbolje u Novoj tebi i obitelji, Nado! Timna i Tadeja! :)

    OdgovoriIzbriši
  25. Nemam zivaca, u postblagdanskom stanju, probati napraviti priblizno perfektne kao vase, ali, moji komplimenti za ovakav uradak, draga Nado!!! Sjetih se svog posta o njima....http://mojsalonzadurenje.blogspot.com/2010/09/dan-kao-stvoren-za-laduree.html
    Nadam se da je pocetak godine uistinu LIJEP!!!!!!!!!!!!!

    OdgovoriIzbriši
  26. Nado, ovo je pravi užitak. Znam o čemu pričaš ali nisam ih pravila, jer nisam vična ovome. Odlični su i tako slatkiiii, joj! Srećnu Novu godinu i puno dobrog zdravlja, ljubavi i sreće želim ti od srca:) Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  27. Pravila sam makaronse i uspeli su mi.....mada to je bilo prosle godine :) mogla bih se podsetiti,jel ima negde recept za nugat kremu?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Milana - piše vam u postupku pod brojem 4 kako se radi nugat krema....:)

      Izbriši