nedjelja, 23. listopada 2011.

Kraljevska sarma





...................Ovu sarmu ja sam jednostavno nazvala kraljevskom. Zašto? Radi se o fino nadjevenom svježem crvenom kupusu s mljevenim mesom, začinima, pancetom i rižom kuhanom na mlijeku..Iako obožavam onu našu klasičnu sarmu s kiselim zeljem koju najčešće svi jedemo u Novoj godini, ova sarma je jedan doista novi i poseban kulinarski doživljaj....
...................Sličan , iako drugačiji recept našla sam i ovdje , za one koji žele možda usporediti i napraviti neku svoju kraljevsku sarmu!






Potrebno :


3 pune žlice maslaca
100 g riže
300 ml mlijeka
1/2 kg mljevenog miješanog mesa
sol, papar
1 kg svježeg crvenog kupusa
100 g pancete na kockice
2 žlice senfa
2 češnja češnjaka
1 goveđa kocka (temeljac)








Postupak :


1 . U dubljoj posudi zagrijte dvije žlice maslaca, pa popržite rižu, dok ona ne postane staklasta. Dodajte joj mlijeko, pa posolite i popaprite. Rižu kuhajte tako u mlijeku, 20-tak minuta, poklopljenu, na laganoj vatri. Povremeno promješajte. Kuhanu rižu maknite s vatre i pustite da se ohladi.
2 . Pećnicu zagrijte na 180 C. Kupus očistite i operite. Izaberite 10 lijepših listova i izrežite im tvrdi korijen po sredini.. Na kratko, 2-3 minute uronite listove kupusa u slanu kipuću vodu. Izvadite ih iz vode i pustite kratko da se procijede i ohlade. Ostatak kupusa sitno nasjeckajte. 
3 . Mljeveno meso izmješajte sa rižom na mlijeku, senfom, sitno nasjeckanom pancetom, dodajte sitno nasjeckan češnjak i posolite i popaprite. Pripremljene listove kupusa napunite s po dvije žlice mesnog nadjeva i smotajte u sarmicu.
4 . U vatrostalnoj posudi zagrijte maslac. Sarmice popržite sa svih strana pa ih zalijte sa malo goveđeg temeljca, prekrijte ih poklopcem ili alu folijom i pecite u pećnici 60-tak minuta. Povremeno ih polijevajte sokom od pečenja. 10  tak minuta pred kraj pečenja maknite poklopac ili foliju i još malo zapecite. Sarmice po želji poslužite uz pire krumpir.




Broj komentara: 18:

  1. Joj, sarma! Mnogo je volim i jesti i spremati. Nama je slava krajem meseca i tada uvek prvi put u sezoni jedemo pravu, klasičnu sarmu. Sada me je ova tvoja začačkala da sa još većim nestrpljenjem čekam maminu!

    OdgovoriIzbriši
  2. Ne znam da li bi mi se svidjela ta sarma, jer sarmu inače obožavam samo zbog kiselog kapuza. Bojom je jako zanimljiva.

    OdgovoriIzbriši
  3. uh odlicno;) Bas cu da je probam..na kraljevski nacin:))J aobicno spremam crveni kupus sa jabukama;)

    OdgovoriIzbriši
  4. Oduševljena sam, volim izazove u kuhinji, neočekivane boje i oblike. Crveni kupus, ma nikad ne bi došla na tu ideju, asocijacija mi je uvijek bila - dosadna salata.

    OdgovoriIzbriši
  5. Ovo je nešto sasvim novo za mene. Crveni kupus koristim samo za salatu, a i ovaj pirinač kuvan na mleku sigurno da menja ukus. Ne sumnjam da je kraljevska.

    OdgovoriIzbriši
  6. Ova riža na mlijeku zvuči jako interesantno, tamna boja sarmica je totalno šik! :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Odlična ideja, pogotovo za one koji ne vole kiseli kupus ;)

    OdgovoriIzbriši
  8. Nesto novo i zanimljivo.Svidja mi se ideja da se pirinac skuva u mleku.

    OdgovoriIzbriši
  9. Potpuna novost, moram priznati. Naravno da svi jedemo one sarme s kiselim zeljem ili u vinovoj lozi, a ovo je nešto drugo i sugrna sam, zaista kraljevsko. Uvijek volim probati nešto novo.

    OdgovoriIzbriši
  10. moram ti pirznati da sarma izgleda fenomenalno, ja se tako veselim ovoj zimskoj sezoni sarme, svake godine :) Nisam nikada radila sarmu s crvenim kupusom i ovakvim nadjevom, zaista zanimljiv i odličan recept!

    OdgovoriIzbriši
  11. imam i ja na svom blogu kraljevsku sarmu, ali nešto drugačija od ove tvoje
    crveno zelje mi je jako fino i vjerujem da u ovakvoj sarmi dobiva jednu sasvim drugačiju dimenziju

    OdgovoriIzbriši
  12. Vidiš-vidiš nije mi palo napamet raditi sarmu sa crvenim kupusom :)

    OdgovoriIzbriši
  13. Inace nisam ljubitelj sarme, ali ova stvarno lepo izgleda! :) Boja kupusa joj stvrano daje super smek... :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Evo taman je sad fino zahladilo, baš pravo vrijeme za skuhati finu sarmicu! Tvoja izgleda jako ukusno:) Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  15. Zanimljivo izgleda. Posebno me zaintrigirala ova riža na mlijeku.

    OdgovoriIzbriši
  16. Ovo je zbilja nešto novo, interesantno i definitivno ću isprobati ! Odlično izgleda !!

    OdgovoriIzbriši
  17. Ništa nije ravno sarmi, a ova izgleda jaaako ukusno, idem u dućan po kiseli kupuuus, see yaaa :D

    OdgovoriIzbriši