petak, 16. rujna 2011.

Baklava







......................Baklava je jedan od meni najdražih kolača kojeg pamtim još iz djetinjstva, to je istočnjačka slastica, orijentalnog okusa, prelivena i natopljena  slatkim sirupom koji se radi od šećera i vode  (Agda). 
......................Ovdje se radi o starom receptu isprobanom nebrojeno puta, još iz mojih djevojačkih dana na jednom starom papiru, prepisanom prije 20-tak godina iz kolekcije recepata moje sestrične..Okus, aroma orijenta i sočnost ovog kolača je takva da ćete se sigurno svako malo zaputiti "po samo još jedan", ali ostavite ipak nešto i drugima....



Potrebno :

za tjesto
1/2 kg brašna
1 jaje
1 bjelanjak
1 dcl kiselog vrhnja
malo vode
-ili koristite gotovo vučeno tijesto
za savijače

za nadjev
400 gr mljevenih oraha
150 g nasjeckanih oraha
50 g nasjeckanih neslanih pistacija
muškatni oraščić

za premazivanje 
250 - 300 g otopljenog maslaca

za prelijev
3/4 kg šećera
600 ml vode





Postupak :

1 . Od brašna, jaja, bjelanjka i kiselog vrhnja umjesite tijesto za savijaču (mekano), po potrebi dodajte malo vode. Dobro ga izmjesite, pa ga podijelite na 12 - 16 manjih jednakih "kruščića" koje zatim pustite 30-tak minuta da odstoje.
2 . Maslac otopite, a odstajalo tijesto razvaljajte i po potrebi prstima razvucite u veličinu kalupa. Tjesto slažite u premazan kalup, jedan komad na drugi, tako da je svaki list premazan otopljenim maslacem, a svaki  drugi još i posut mljevenim i sjeckanim orasima, muškatnim oraščićem te pistacijama ( orahe sipamo odmah na prvi list).
3 . Kad je baklava složena, oštrim nožem ju izrežite u kose četvorine, te svaku četvorinu (romb) ponovno prelijte otopljenim maslacem i stavite peći na umjerenu temperaturu ( oko 160 C ) u prethodno zagrijanu pećnicu. Baklavu pecite 40 - tak minuta ili dok ne postane lijepe zlaćane boje. Pečenu izvadite i ohladite.
4 . Za preljev prokuhajte šećer i vodu. Dovoljno ohlađenu baklavu prelijte polovicom vruće šećerne otopine i pustite da se upije. Preostali dio otopine vratite na vatru te ju i dalje kuhajte na laganoj vatri dok se ne reducira i ne postane još gušća. Kada ste dobili dovoljno gust šećerni sirup, prelijte ga ponovno preko baklave i ostavite da odstoji, najbolje preko noći, da se sirup dobro upije. Poslužite hladnu, uz limun i posutu sjeckanim pistacijama.




24 komentara:

  1. Baklava je kao droga - uzmeš jednu i mami te da uzmeš još.
    Fotke su ti super i samo još dodatno pojačavaju ovisnost o baklavi :)

    Drago mi je da si stavila i recept za kore, jer sam inače radila s kupljenim korama. Ako sam dobro shvatila, ne treba tijesto ništa odmarati/sušiti se kad ga se razvalja u kore?

    OdgovoriIzbriši
  2. Lusitania - hvala!
    Tamara - Baš tako, kao droga, nas je petero u kući, ovaj kalup koji se vidi na slikama sam napravila posebno, inače obavezno radim onaj veliki od pećnice i svi je obožavamo, tako da ne zauzima dugo prostor u hladnjaku! :))..
    Da, dobro si shvatila, nakon što se kore razvaljaju i razvuku ne treba ih više dodatno sušiti..

    OdgovoriIzbriši
  3. Oh boze, pa ti si i kore razvlacila!!! Ja sam trenutno na (uspjesnoj) dijeti, ali sanjam hurmasice (one koje sam pravila po Snjezinom-vrtaljica receptu) i baklave (bilo koje)! Kako vrijeme sporo prolazi....

    OdgovoriIzbriši
  4. Predivno izgleda a sa domaćim korama kora da je još i bolja... super!

    OdgovoriIzbriši
  5. Fantastična je! I slažem se svaka ona pojedena traži još:) Još domaće kore! Alal vjera!

    OdgovoriIzbriši
  6. Baklavu volim i ja,bas ovako sa pistacijama;) Mnogo lepo ti je ispala;)

    OdgovoriIzbriši
  7. Divna ti je baklava. Nikada je nisam radila samo iz jednog jedinog razloga: 1 griz ima 1000 kalorija, a kada se počne jesti, ne može se stati. Odličan ti je dodatak pistacija.

    OdgovoriIzbriši
  8. Divim se tvojoj baklavi, prekrasno.
    Jedno pitanje, gdje ima za kupit neslanih pistacija?

    OdgovoriIzbriši
  9. To mi je slaba tačka,nikako ne mogu da napravim ovako dobru baklavu.Ljubomorna sam!

    OdgovoriIzbriši
  10. Navikla sam na baklavu moje mame: kore, orasi, ulje i gore agda od šećera, vode i malo limuna, ali ova tvoja mi izgleda kao nešto što vrijedi isprobati u budućnosti! :))

    OdgovoriIzbriši
  11. Kakvu nam lepotu dočaravaju ove tvoje fotke. Verujem da ne postoji neko a da ne voli baklave. Ova tvoja je prekrasna, nikada nisam probala sa pistaćima...

    OdgovoriIzbriši
  12. prekrasno izgleda. Kod nas nisu imali običaj pistacije stavljati u baklavu ali meni se to jako sviđa! Nisam nikada radila baklavu, mislim da je vrijeme da zasučem rukave :)

    OdgovoriIzbriši
  13. divno izgleda, ja obožavam baklavu!!

    OdgovoriIzbriši
  14. Jaaaakoooo volim baklavu! Jela sam samo klasicnu sa orasima, ali ima tako mnogo kombinacija koje bih voljela isprobati. Ali nikada nisam nigde probala baklavu sa domacim korama! Svaka cast!!! :) Moracu jednom pokusati... :)

    OdgovoriIzbriši
  15. Prekrasna baklava!!! Ja u turskoj slastičarnoj ponekad kupim baklave s pistacijama, i nosim mami koja ih obožava (ok, ne samo ona ;). Ne usuđujem se praviti baklavu jer nemam discipline i mislim da ne bi mogla stati...

    OdgovoriIzbriši
  16. Baklavu niti ja ne mogu stati jesti , zato je i izbjegavam u širokom luku :). Ova tvoja je baš od onih koje se ne mogu stati jesti. Izvrsna je i izvrsno izgleda !

    OdgovoriIzbriši
  17. Obožavam baklavu, divno izgleda

    OdgovoriIzbriši
  18. Supr izgleda. I ja sam nedavno otkrila da je baklava puno bolja ako i kore napravim sama. Super fotke.

    OdgovoriIzbriši
  19. kao mala baklavu nisam jela, to se kod nas nije slagalo, tek kasnije sam ju upoznala
    ako je radim to je s gotovim listovima, dodatak pistacija je odlična ideja

    OdgovoriIzbriši
  20. Kakva savrsenica!I ja treba da počnem da pravim manje baklave,...biću posle kao hrčak!

    OdgovoriIzbriši
  21. uh, baklava!
    iako obožavam baklavu, rijetko je pravim jer moji dečki nisu ljubitelji.
    tvoja sjajno izgleda a za kore skidam kapu!
    gdje nabavljaš neslane pistacije?

    OdgovoriIzbriši
  22. Hvala svima!
    Dunja i Tanja, u bilo kojem većem dućanu mogu se kupiti već nasjeckane neslane pistacije (Kaufland, InterSpar), obično tamo gdje stoje i ostali sastojci za kolače, u manjim zelenim vrećicama po 25 g, proizvodi ih Swartau. Dvije vrećice su dovoljne za baklavu.

    OdgovoriIzbriši