ponedjeljak, 19. rujna 2011.

Tart s meringom, lješnjacima i grožđem




.......................Ukusan kolač izrađen je od cijelih bobica bijelog grožđa , beze (meringue) nadjevom i lješnjacima.  Prava jesenska poslastica . I nema se tu šta više puno pričati, ukusna, sočna i jenostavna za izradu,a  moram  vam  i priznati da je za njom nastala prava pravcata jagma. Napravljena je još tokom jutra, do večeri više nije bilo ni komadića!






Potrebno :

za prhko tjesto
200 g brašna
150 g maslaca
60 g šećera
1 žumanjak
3 žlice slatkog vrhnja

za nadjev od meringe
400 g bijelog grožđa
4 bjelanjka
malo soli
120 g šećera u prahu
200 g mljevenih lješnjaka
1 jabuka



Postupak :


1 . Prvo pripremite tijesto i to tako da u zdjelu stavite brašno, zatim maslac nasjeckan na manje kockice, dodajte šećer, žumanjak i sve dobro prstima izmjesite dok tjesto ne postane mrvičasto, a zatim ga dlanovima dobro i homogeno zamijesite da dobijete glatko tijesto. Na pobrašnjeloj površini tijesto razvaljajte u krug ( promjera 32 cm) pa njime obložite namašćen i brašnom posut okrugli kalup za pite, stišćući ga da dobijete lijep rub. Takvo tijesto stavite na 30-tak minuta u hladnjak.
2 . Grožđe dobro operite i posušite kuhinjskim papirom, bobe otrgnite. Bjelanjcima dodajte sasvim malo soli, pa ih stucite uz postepeno dodavanje šećera u prahu u čvrst snijeg. Plastičnom žlicom za miješanje krema umiješajte mljevene lješnjake. Dodajte jednu opranu, oguljenu i naribanu jabuku te na kraju grožđe.
3 . Pećnicu zagrijte na 180 C. Meringu s lješnjacima i grožđem izlijte u pripremljeno odstajalo tijesto u kalupu, te ga razmažite u ravnomjernom sloju. Stavite tart u zagrijanu pećnicu i pecite ga oko 45 minuta.Ukoliko počne previše tamniti prekrijte ga folijom ili papirom za pečenje. Gotov kolač izvadite i ostavite da se ohladi. Prije samog posluživanja pospite ga šećerom u prahu.





Broj komentara: 16:

  1. Jako interesantna kombinacija,baš mi se sviđa!

    OdgovoriIzbriši
  2. odličan i jako zanimljiv recept, pita je krasna, "lajkam" skroz! :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Ovo mi se jako jako dopada.Vrlo originalno.Izgleda bas ukusno;)

    OdgovoriIzbriši
  4. Baš mi je dobro došlo, ovaj vikend idem u "trganje" kako ovdje kažu za berbu grožđa pa bih mogla nešto ovako spremiti:)

    OdgovoriIzbriši
  5. jako fora ideja ;)) a pita izgleda divno.
    obzirom da grožđa imam u vrtu, baš bih svoju ekipicu uskoro mogla počastiti ovakvom finom pitom.

    OdgovoriIzbriši
  6. prelijepa pita, prava jesenska. I nadjev i tijesto izgledaju vrhunski.

    OdgovoriIzbriši
  7. Izgleda tako pahuljasto, nije ni čudo da je odletjela u jedan dan!

    OdgovoriIzbriši
  8. baš orginalna pita, ja sam od grožđa radila jedino običan biskvitni kolač, ali ova tvoja pita je još bolja

    OdgovoriIzbriši
  9. Čudi me da je i toliko dugo izdržala s obzirom da je zbilja nešto posebno!

    OdgovoriIzbriši
  10. Zanimljivo izgleda, baš ću probati napraviti .

    OdgovoriIzbriši
  11. Divan slatkis za ovo pozno leto, a slatki su mi i tanjirici i tufnaste salvete!;)))

    OdgovoriIzbriši
  12. lijepo i lijepe fotke, posebno mi se sviđa dekoracija s čašom vina i ostatom kolača u pozadini

    OdgovoriIzbriši
  13. iz nekog razloga nikad ne korstim grožđe u kuhanju ili pečenju kolača. ne znam zašto. vjerojatno zato što se u mom kraju ono nikad nije koristilo za izradu ničeg drugog osim vina i octa :D morala bih probati napraviti neki kolač s grožđem. baš me tvoj tart inspirirao. super izgleda!

    OdgovoriIzbriši
  14. Jako mi se dopada kombinacija meringa sa lesnicima sa grozdjem. Ni mi nememo obicaj da puno koristimo grozdje, sem sveze za jelo, ali prosle godine sam pravila dzem i bio je divan! Sad vec vise paznje poklanjamo ovom vocu... :)

    OdgovoriIzbriši
  15. Verujem da je odlican! Belezim recept.

    OdgovoriIzbriši