srijeda, 19. listopada 2011.

Sočni kolač od jabuka





..................Od 2000. godine,  20. Listopad se obilježava kao Svjetski dan jabuka. Svi znamo koliko je to zdrava  i  prije svega osvježavajuća,  niskokalorična voćka. Najčešće se jede sirova, iako ju volimo i u marmeladama, pečenu, kuhanu, sušenu, u štrudlama ili pak džemovima. Poznata uzrečica kaže: "Jabuka na dan, tjera doktora iz kuće van!"
.................Ovo je jedan sasvim jednostavan recept, za svega 30-tak minuta gotov, a koji sam ja našla u jednom starom časopisu, uz reklamu Podravkinih proizvoda.  Ne peče se, a prikladan i za početnike. Kao što i naziv kolača kaže, sočan , lagan, fin,  sa tučenim slatkim vrhnjem, ma odličan! 









Potrebno :


1 kg jabuka
250 g keksa Petit beurre
300 g šećera
2 vanilin  šećera
malo cimeta
1/2 limuna
1 maxi ili 2 obična pudinga od vanilije iz vrećice
400 ml slatkog vrhnja za šlag






Postupak:


U veću posudu stavite 600ml vode, šećer, burbon šećer i ocijeđen sok 1/2 limuna, poklopite i pustite da voda zakipi. U zakipjelu vodu stavite oguljene i sitno naribane jabuke, dodajte malo cimeta,  poklopite, pa na srednje jakoj vatri, uz povremeno mješanje, kuhajte 10-tak minuta. Dok se jabuke lagano kuhaju, u kalupu veličine 30x20 cm složite prvo red keksa, toliko da prekrijte dno kalupa. Umanjoj zdjelici pomiješajte 100 ml vode sa žlicom šećera i pudingom iz vrećice, pa smjesu ulijte lonac s kuhanim jabukama. Smjesu kuhajte još oko minutu uz stalno mješanje. Ovako toplu polovicu smjese izlijte u kalup na složene kekse,  poravnajte, pa složite i ostatak, drugu polovicu keksa i prelijte ostatkom smjese kuhanih jabuka. Kolač ostavite na sobnoj temperaturi i pustite ga da se potpuno ohladi. Slatko vrhnje stucite u šlag koji premažite preko hladnog kolača, a potom ga stavite u hladnjak na joj najmanje 2-3 sata kako bi se dobro rashladio. 






Broj komentara: 18:

  1. moj najdraži kolač s jabukama, divan je. Kod mene se zove Ledene jabuke. Krasno izgledaju ove kockice

    OdgovoriIzbriši
  2. Kao i kod Tamare, i meni je ovo omiljeni kolač!!!! Divno :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Kolaci sa jabukama su najbolji (bar za mene)!

    OdgovoriIzbriši
  4. Poznajem taj kolač, jako je fin i sočan. Odličan recept. Sviđa mi se vaza i cvijeće, mali dašak sunčane jeseni u ovaj tmuran dan.

    OdgovoriIzbriši
  5. Baš je dobar, ovakav kolač, jednostavan bi uvjek mogla pojest i za doručak čak.

    OdgovoriIzbriši
  6. Jabuke kao voće ne volim a u kolačima ih obožavam! Zar nisam čudo? Izvrstan kolač i baš ti hvala što si nam skrenula pozornost na Svjetski dan jabuka!

    OdgovoriIzbriši
  7. I ja imam vrlo sličan recept. Jako ga volim:)

    OdgovoriIzbriši
  8. Ovaj kolač je pravi dokaz kako jednostavni sastojci i malo vremena mogu dati odlične rezultate. Kolač sam probala ovo ljeto.

    OdgovoriIzbriši
  9. mama je često ovaj kolač radila kad sam bila mala. obožavala sam ga. hvala ti što si me podsjetila na njega!

    OdgovoriIzbriši
  10. Pravila sam ovaj kolac i svi smo bili odusevljeni! Zaista je dobar i osvezavajuci! :) Divno si ga predstavila! :)

    Nisam znala za Svetski dan jabuka... Bas super da postoji takav dan. :)

    OdgovoriIzbriši
  11. Bas se vidi da je sočan i brzo se pravi.Super mi je i podatak za Svetski dan jabuka!jer su meni jabuke broj 1.

    OdgovoriIzbriši
  12. Super osvježavajući !!! I ja sam takav radila davno, mogla bih baš ponovo ;)

    OdgovoriIzbriši
  13. Super mi je ovaj kolač. Iako nisam ljubitelj kolača sa keksima ovaj mi djeluje baš kako si napisala lagan i osvježavajući. A kako sam ljubitelj jabuka, kako svježih tako i u svim mogućim izdanjima i kombinacijama , bilježim ovaj kolač za isprobavanje. Jako lijepo si ga napravila !

    OdgovoriIzbriši
  14. Baš sam maloprije komentirala na Tamarinom blogu da rijetko jedem sirove jabuke. Iako samu jabuku rijetko jedem kolače s jabukama obožavam. Neke verzije ovog kolača sam i sama radila i znam da je odličan. Tvoja izvedba je krasna i jako mi se sviđaju fotke i prezentacija. :)

    OdgovoriIzbriši
  15. jabuke jedem vrlo često u sirovom stanju, ali i u kolačima, ovo mi je jako drag kolač i prednost mu je u lakoći izvedbe

    OdgovoriIzbriši