petak, 25. lipnja 2010.

Spaghetti s umakom od vrganja i vrhnja



......Moja ljubav prema ovoj vrsti šumskih plodova, odnosno ljubav prema vrganjima traje recimo tako "od rođenja"..a utakla mi ju je  moja mama koja također obožava vrganje, pa čak ih radije pojede od bilo koje vrste mesa ili bilo čega drugog...Proteklih nekoliko dana bili smo svjedoci obilnih kiša, što je onda ( hvala Bogu) i pogodovalo rastu ovih povremenih toliko cijenjenih  šumskih delikatesa..Vrganji imaju finu orašastu aromu, a odlični su u kombinaciji s tjesteninom, rižom, mesom, divljači ili jednostavno prokuhani i poprženi s jajima i s puno luka..Najlakše ćete ih naći u ovo vrijeme ( početak ljeta) ili početkom rane jeseni...Ja sam ih ovaj put odlučila napraviti na potpuno jednostavan način, uz spagette, u umaku od vrhnja...uživali smo svi, uključujući i baku (mamu)....



Potrebno :

1/2 kg svježih vrganja
1 žlica maslaca
malo maslinova ulja
1 glavica luka
2 češnja češnjaka
400 ml povrtne juhe (može kocka)
1 dcl vrhnja za kuhanje
3-4 žlice svježeg nasjeckanog peršina
sol, papar
špageti




Postupak :

1 . Zagrijte povrtnu juhu ili skuhajte povrtnu kocku, pa joj dodajte 400g očišćenih i tanje nasjeckanih svježih vrganja, kuhajte 20-tak minuta na laganoj vatri. Oljuštite i nasjeckajte jednu veću glavicu luka i 2 režnja češnjaka. Špagete skuhajte i procijedite.
2 . Preostalih 100 g nasjeckanih vrganja popržite na vrućem ulju i maslacu, dodajte luk i češnjak i kratko propirjajte, posolite i popaprite.
3 . Umiješajte povrtni temeljac zajedno s vrganjima, smanjite vatru i pustite da se krčka 5-7 minuta. Umiješajte vrhnje i 2 žlice nasjeckanog peršina, te začinite po želji.
4 . Tjesteninu ocijedite i poslužite s umakom, pospite ostatkom nasjeckanog svježeg peršina.


Broj komentara: 11:

  1. Baš smo ih nabrali dragi i ja jučer u Gorskom (više on nego ja, ja sam bila zadužena za borovnice), danas ih i ja pripremam, one najljepše i najčvršće sušim, a one mekanije mariniram u acetu b. i maslinovom sa puno svježe mljevenog papra koji im izvuče maksimalno okus, pa ih onda dinstam. Nema tog mesa koji će nadomjestit prekrasan aromatičan okus mesa vrganja. Ovaj ručak koji si ti pripremila sa vrganjima sigurno je bio vrhunski i vjerujem da ste svi uživali. :))

    OdgovoriIzbriši
  2. Ah, divna kombinacija! Jedino su mi problem vrganji, više ih nema, a i sezona traje kratko. No, nije ni jesen na kraj svijeta! Ovakva jela mogla bih stalno jesti.

    OdgovoriIzbriši
  3. Izgleda mi to mi izvrsno. Vjerujem kako je to bila prava uživancija!

    OdgovoriIzbriši
  4. Obožavam gljive, a posebno ih volim u ovakvim jednostavnim kombinacijama gdje njihov okus dolazi do punog izražaja.
    Nažalost vraganje rijetko imam priliku jesti, ne znam brati gljive i nikad se ne bi usudila jesti ono što ja uberem. Kod gljiva se držim pravila da treba biti 150% siguran o čemu se radi. Tako da u gljivama uglavnom uživam u Istri gdje ih bere moj prijatelj.
    Divno je ovo jelo i kombinacija, uopće ne sumnjam da ste uživali. :)

    OdgovoriIzbriši
  5. nisam nikad probala vrganje i baš mi je žao zbog toga :( sigurna sam da su jako fini, pogotovo u ovoj kombinaciji ;)

    OdgovoriIzbriši
  6. I meni je žao šta ne znam brati gljive, ali kupim ponekad vrganje i napravim slično kao i ti (s tjesteninom).

    OdgovoriIzbriši
  7. Jako mi se svidja ovaj fini rucak, nisam nikada imala priliku da probam vrganje, a isto se ne bih usudila da ih sama berem ili nabavim od nekog koga ne poznajem...ali verujem da je rucak bio za 5+!;)))

    OdgovoriIzbriši
  8. Predobro izgleda ! Ovo bi mi se sigurno svidjelo, odlično !! Slike su isto tako divne !

    OdgovoriIzbriši
  9. Vjerujem ti da ste uživali! Odličan recept. I mi smo nešto slično radile ovo ljeto. Domaće rezance i vrganje s junetinom, ali nešto nisam pretjerano sretna sa sličicama.
    Tvoje su prekrasne!

    OdgovoriIzbriši